Resultaat 1 - 10 (van 47)

Weergaveopties:

• Help! Een nieuw land én een nieuwe digitale wereld: deel jouw kennis in het Arabisch Bekijk details

27 maart 2024

Stel je eens voor dat je nieuw bent in Nederland. Stapje voor stapje leer je steeds meer over het land en ben je bezig met het leren van de taal. Er komt veel op je af en de Nederlandse taal is moeilijk. Het internet staat vol met handige informatie. Maar wat als je nauwelijks ervaring hebt met een computer? Dan is het fijn als iemand je kan helpen in je moedertaal. De Bibliotheek Oostland is opzoek naar Arabisch sprekenden die anderen willen helpen met de computer.

• SeniorWeb leert senioren omgaan met de Cloud. Bekijk details

27 maart 2024

De Cloud is voor veel ouderen nog steeds een vaag begrip. Daar wil SeniorWeb Lansingerland graag verandering in brengen. In samenwerking met de Bibliotheek Oostland organiseren zij in april cursussen voor senioren om te leren omgaan met de Cloud. U moet zich wel van tevoren even aanmelden.

• Vier Internationale Vrouwendag in de Bibliotheek Oostland Bekijk details

7 maart 2024

Op vrijdag 8 maart is het in de hele wereld Internationale Vrouwendag. Een dag om stil te staan bij de rol van vrouwen in onze samenleving. Het onderwerp is dit jaar: ‘Eén wereld, duizend vrouwen’. Het gaat over hoe we gelijk zijn, ook al zijn we verschillend. Maar vooral over hoe we met elkaar verbonden zijn. Om dit op een leuke manier te vieren ben je vanaf 19.00 uur welkom in vestiging Pijnacker, Buurt & Zo van de Bibliotheek Oostland.

• Wise-app storing Bekijk details

1 maart 2024

Wegens technische problemen werkt momenteel de bibliotheek Wise-app tijdelijk niet voor iOS gebruikers.

• Bram en Aimée door naar de kwartfinale van de Nationale Voorleeswedstrijd Bekijk details

1 maart 2024

Tijdens de voorrondes van de Nationale Voorleeswedstrijd kwamen Bram Molman van de Gouden Griffel en Aimée Heuker of Hoek van de Klipper uit Lansingerland als winnaars uit de bus. Zij mogen de Bibliotheek Oostland eind maart vertegenwoordigen in de kwartfinale.

• Speelgoed lenen in de bibliotheek! Bekijk details

1 maart 2024

In de bibliotheekvestiging Bleiswijk, ‘t Web vind je ook de Speelotheek de Vlieger. In een speelotheek kun je het leukste speelgoed lenen.

• Feestelijke eerste paal Casa Cadanza Bekijk details

15 februari 2024

Woensdag 14 februari was het feest op de bouwplaats van Berkel Centrum West. Eind van de middag ging hier de eerste paal van Cultuurhuis Casa Cadanza de grond in. Een belangrijke mijlpaal in de realisatie van het cultuurhuis. Veel belangstellenden en betrokkenen vierden dat met elkaar, onder leiding van presentator Rutger Hillenaar.

• Slaan feestelijke paal Cultuurhuis Casa Cadanza Bekijk details

1 februari 2024

Op woensdag 14 februari slaan we de feestelijke paal voor Casa Cadanza, het nieuwe cultuurhuis in Berkel Centrum West!

• Nieuwe gemeentedichter Lansingerland benoemd Bekijk details

27 januari 2024

Op vrijdagavond 26 januari benoemde wethouder Titia Cnossen in Theater 't Web de nieuwe gemeentedichter van Lansingerland. Lianne Keemink werd door een deskundige jury uitgekozen als de nieuwe stadsdichter, die Woes Ploum zal opvolgen.

• Start Samenlezen bij Bibliotheek Oostland in Pijnacker Bekijk details

26 januari 2024

Vanaf woensdag 7 februari organiseert de Bibliotheek Oostland, in samenwerking met de Culturele Apotheek, de nieuwe groepsactiviteit Samenlezen in de vestiging Pijnacker, Buurt & Zo. Het project loopt al een aantal jaar met succes in de vestiging Bleiswijk, ’t Web.

Paginanavigatie