Resultaat 1 - 10 (van 47)

Weergaveopties:

• Op zoek naar een leuke activiteit in de zomer? Bekijk details

23 juli 2024

Ontdek de magie van Samenlezen deze zomer! Sluit je aan bij de Samenleesgroep in Pijnacker en ervaar de kracht van met elkaar lezen in een gezellige setting. Laat je tijdens de bijeenkomsten verrassen door verschillende teksten: korte verhalen en een fragment uit een roman of een gedicht. Ontmoet nieuwe mensen op een leuke manier, verbeter je Nederlands of geniet gewoon van boeiende gesprekken. Het is de perfecte mix van ontspanning, gezelligheid en verrijking. Je hoeft niets voor te bereiden en...

• De beste leestips voor de zomer! Bekijk details

19 juli 2024

Lees jij in de zomer ook graag boeken, maar kun je wel wat inspiratie gebruiken? Dan hebben we een paar goede tips voor je! Trek je terug op een rustig plekje of ga juist lekker buiten lezen in het park of op het strand en geniet van alle mooie verhalen!

• Naar de bibliotheek in de vakantie! Bekijk details

24 juni 2024

De zomervakantie staat voor de deur en dat betekent vaak dat alles in een lagere versnelling gaat. Maar bij de Bibliotheek Oostland staan de medewerkers gewoon voor je klaar zoals je gewend bent!

• Afwijkende openingstijden Jeugdpunt Triangel in Delfgauw Bekijk details

21 juni 2024

Tijdens de vakantieperiode, heeft het jeugdpunt Triangel in Delfgauw afwijkende openingstijden.

• Symposium bibliotheek-goeroe David Lankes groot succes Bekijk details

20 juni 2024

De Amerikaanse professor of Librarianship, R. David Lankes, uit Austin, Texas was op dinsdag 4 juni de hoofdgast van het symposium over de toekomst van bibliotheken over de hele wereld in onze vestiging in Nootdorp. Lankes was uitgenodigd om zijn visie over ‘Community Libraries’ toe te lichten. De zaal zat bomvol bibliotheekmedewerkers uit het hele land.

• Dit boek ‘moet’ je echt lezen! Bekijk details

19 juni 2024

Het jeugdteam van de Bibliotheek Oostland geeft tips voor leuke, spannende, mooie of grappige boeken.

• Doe mee met Vakantielezen! Bekijk details

18 juni 2024

Elk jaar bieden we in de zomervakantie Vakantielezen aan. Een leuk digitaal spel voor kinderen die net hebben leren lezen in groep 3 en 4 van de basisschool.

• Samenlezen in de zomer! Bekijk details

30 mei 2024

Ontdek de magie van Samenlezen deze zomer! Sluit je aan bij de Samenleesgroep in Pijnacker en ontdek de kracht van met elkaar lezen in een gezellige setting.

• ‘Bibliotheek-goeroe’ David Lankes spreekt in CulturA & Zo Bekijk details

22 mei 2024

David Lankes is ‘Professor of Librarianship at the University of Texas’. Lankes geldt wereldwijd als baanbrekende denker op het gebied van bibliotheekvernieuwing. Hij pleit voor een bibliothecaris die actief de dialoog zoekt, een community librarian. Lankes ziet het als taak van de bibliotheek om de samenleving te veranderen.

• BOEKverkoop start op 1 juni Bekijk details

15 mei 2024

De hele maand juni kun je tijdens de BOEKverkoop bij de Bibliotheek Oostland de leukste uitgelezen boeken kopen. Dit is dé kans om voor een klein prijsje extra leesvoer in de slaan voor de zomermaanden.

Paginanavigatie