Gratis cursus: DigiD en wat kan je ermee

Gepubliceerd op: 20 december 2023 09:00

De Bibliotheek Oostland helpt graag om te zorgen dat alle inwoners van onze regio overheidszaken zelf kunnen regelen. In de vestiging Nootdorp, CulturA & Zo heeft een groep van zes deelnemers de eerste Digisterker cursus gevolgd. Deze pilot was een groot succes en wij gaan het zeker herhalen, zowel in Nootdorp als in andere vestigingen wanneer daar vraag naar bestaat.

Vind jij het ook lastig om met de websites van de overheid te werken? Je bent zeker niet de enige. Tegenwoordig moet alles digitaal en heb je overal een DigiD voor nodig. Bijvoorbeeld bij het aanvragen van huurtoeslag, het zoeken van werk, het doorgeven van een verhuizing of voor informatie over de opbouw van uw AOW. Iedereen die digitaal vaardiger wil worden kan zich nu aanmelden voor een gratis cursus bij de Bibliotheek Oostland.

De cursus Digisterker bestaat uit vier lessen van twee uur en wordt gegeven door speciaal hiervoor opgeleide docenten. Het enige wat cursisten nodig hebben om mee te kunnen doen, is wat basiskennis van en ervaring met internet en e-mail en uiteraard een werkend DigiD.

De deelname is gratis, ook als je geen lid van de bibliotheek bent.

Meer informatie en aanmelden kan bij Aleksandra Pavlović op 06 39 20 55 79 of ido@bibliotheekoostland.nl.