BoekStartochtenden in Lansingerland

Gepubliceerd op: 18 augustus 2023 11:15

Met ingang van 6 september organiseert de Bibliotheek Oostland in samenwerking met Gemeente Lansingerland en Humanitas HomeStart de BoekStartochtenden in haar vestigingen in Berkel en Rodenrijs en Bleiswijk, 't Web. Dit zijn gezellige bijeenkomsten voor kinderen van 1 tot 4 jaar en hun ouders of verzorgers, waarbij het plezier van voorlezen de boventoon voert.

Samen lezen en spelen voor de allerkleinsten

Dit najaar verzorgt Rachel van Asten de BoekStartochtenden. Elke keer staat één boek centraal. Het boek wordt op een leuke en speelse manier voorgelezen en er worden liedjes gezongen. Zo zijn het gezellige bijeenkomsten, waar ouders elkaar kunnen ontmoeten en dreumesen en peuters met elkaar kunnen spelen.

Onderdeel van BoekStart

De bijeenkomsten zijn een onderdeel van Boekstart, een leesbevorderend programma voor jonge ouders en hun kind(eren). Op die manier worden ze aangemoedigd om samen te genieten van lezen en worden ze gestimuleerd om naar de Bibliotheek te gaan. Het programma komt oorspronkelijk uit Engeland, maar is inmiddels al enkele jaren door veel bibliotheken in Nederland omarmd. De Bibliotheek Oostland werkt hierin samen met een groot aantal kinderdagverblijven en de consultatiebureaus in de regio.

Groot succes

Misschien heb je er al eerder over gehoord, want deze ochtenden zijn inmiddels razend populair gebleken in de vestigingen in Pijnacker, Buurt & Zo en Nootdorp, CulturA & Zo. Omdat elke ochtend een ander boek behandeld wordt, blijft het leuk om terug te komen. Het is echt een waardevolle sociale activiteit voor iedere ouder met kind, bijvoorbeeld ook wanneer je als nieuwkomer in Nederland misschien de taal nog niet helemaal machtig bent.

Hoe, wanneer en waar?

Voor wie?: Kinderen van 1 tot 4 jaar met (groot)ouders/verzorgers.
Er is ruimte voor maximaal 20 deelnemers (ouders en kinderen)
Hoe?: Deelname is gratis, maar aanmelden is verplicht.
Dit kan het makkelijkst door het aanmeldingsformulier in te vullen
Wanneer?: Woensdag van 9.3 tot 10.30 uur
Waar?:

• Vestiging Berkel en Rodenrijs; elke eerste woensdag van de maand (per 6 september)
  •  Vestiging Bleiswijk ’t Web; elke derde woensdag van de maand (per 20 september)

Boekstartochtend aanmeldformulier

slapend baby