Geniet van de vakantie bij de bibliotheek

Gepubliceerd op: 30 juni 2023 09:00

De zomervakantie staat voor de deur en dat betekent vaak dat alles in een lagere versnelling gaat. Ook wel komkommertijd genoemd. Bij de Bibliotheek Oostland staan de medewerkers gewoon voor je klaar zoals je gewend bent!

BOEKverkoop

Tot het begin van de zomervakantie kun je onze uitgelezen boeken kopen in onze vestigingen in Berkel en Rodenrijs, Pijnacker en Bleiswijk. Handig om mee te nemen op vakantie. Voor de kleine prijsjes waarvoor je de boeken koopt, kun je ze ook achterlaten voor andere vakantiegangers.

BOEKverkoop

Verrassingstassen

Houd je van lezen en laat je je ook graag verrassen? Dan is de Verrassingstas iets voor jou! In de vestigingen Pijnacker, Buurt & Zo en Berkel en Rodenrijs staan tijdens de zomervakantie de verrassingstassen voor je klaar. In deze tassen zitten vier boeken die geleend kunnen worden als één boek en je mag ze 4 weken houden. De inhoud van de tassen bestaat uit een mix van genres en onderwerpen. Een soort blind-date met boeken dus. Laat je verrassen en maak op een leuke manier kennis met andere boeken dan je normaal gesproken leest.

Lekker blijven lezen

Misschien heb je het al voorbij zien komen, Zomerlezen. Juist in deze periode is het zo fijn om van het weer te genieten met een goed boek. In de bibliotheek krijg je leuke adviezen van de medewerkers en er is ook een speciale ZomerLezen pagina vol boektips om te lezen en te lenen.

ZomerLezen

Daarnaast is er voor beginnende lezers, kinderen van groep 3 en 4 van de basisschool, een leuke pagina ingericht met de naam VakantieLezen. Hier staan allemaal leuke tips en filmpjes om kinderen door te laten lezen in de zomerweken, zodat er geen achterstand in leesvaardigheid ontstaat.

VakantieLezen

Landelijk Lenen

Met je lidmaatschap kun je ook bij andere openbare bibliotheken in Nederland lenen. Makkelijk als je op vakantie bent en sneller door je boeken heen bent dan gedacht. Neem je bibliotheekpas dus mee

Landelijk Lenen

Online bibliotheek

In de online bibliotheek vind je heel veel e-books, luisterboeken en sinds dit jaar ook tijdschriften.
Om de boeken te downloaden is er internet nodig, daarna zijn de materialen ook zonder internet te lezen. Je kunt 10 e-books, 10 luisterboeken en 1 tijdschrift (per week) tegelijkertijd lenen. Hiervoor moet je een account aanmaken op www.onlinebibliotheek.nl

www.onlinebibliotheek.nl

Openingstijden

Onze openingstijden zijn ongewijzigd, behalve van onze jeugdpunten in Delfgauw en Bergschenhoek. De basisscholen zijn gesloten en de jeugdpunten zijn alleen op woensdagmiddag geopend.

• Jeugdpunt Triangel in Delfgauw van 14.00-16.00 uur.
  • Jeugdpunt Driesprong in Bergschenhoek van 12.00-16.00 uur.

Natuurlijk kun je in deze periode ook in onze andere vestigingen terecht.

Aangepaste openingstijden Jeugdpunten

Makkelijk verlengen

Wanneer tijdens je vakantie de leentermijn van je boeken verstrijkt, kun je makkelijk online verlengen via de app, website of e-mail. Heb je geen goede internetverbinding, of lukt het niet? Dan kun je natuurlijk ook bellen!