Word ook Schoolmaatje!

Gepubliceerd op: 20 april 2023 12:00

Wil jij een nieuwkomersgezin wegwijs maken op school? Word dan een Schoolmaatje!

Als Schoolmaatje ONS (bruggenbouwers tussen Ouders van Nieuwkomerskinderen en School) help je een nieuwkomersgezin meer betrokken te zijn bij de school van hun kinderen. Een goede samenwerking tussen ouders en school is van groot belang om een kind een goede start in het leven te geven

Wat ga je als Schoolmaatje doen?

Je wordt gekoppeld aan één gezin. Je helpt de ouders bij het begrijpen van brieven en e-mails van school. Je beantwoordt vragen van de ouders over het schoolsysteem in Nederland en zorgt samen met ouders dat afspraken met school duidelijk worden. Je helpt ook de kinderen met een boekje lezen, taalspelletjes doen of gewoon lekker Nederlands kletsen.

We zoeken Schoolmaatjes die:

• het gezin respectvol en gelijkwaardig benaderen;
  •  een vertrouwensband met het gezin opbouwen;
  • flexibel zijn en graag contact maken met andere culturen.

Wat krijg je van ons?

• een trainingsavond voorafgaand aan het project;
  • intervisie- en nascholingsbijeenkomsten tijdens het projectjaar;
  • begeleiding door de coördinator en contact met andere Schoolmaatjes;
  • mogelijkheid om op een leuke manier mensen uit een andere cultuur te leren kennen.

Voor meer informatie over deze leuke vrijwilligersfunctie

Heb je nog vragen, dan kun je contact opnemen met coördinator Rosa van Kleef, op telefoonnummer 06 39198002 of e-mail r.vankleef@bibliotheekoostland.nl