Expositie in Pijnacker, Buurt & Zo

Tentoonstelling over het Boekenweekgeschenk

De 89ste Boekenweek, het traditionele lezersfeest in boekhandels en bibliotheken, vindt plaats van zaterdag 16 t/m zondag 24 maart 2024. Bij de Boekenweek hoort het Boekenweekgeschenk dat uitgereikt wordt bij de aankoop van een boek in de boekwinkel. Dit jaar is het geschreven door de familie Chabot en het draagt de titel Gezinsverpakking.

In het kader van de Boekenweek is er een kleine tentoonstelling samengesteld over de geschiedenis van het Boekenweekgeschenk met allerlei bijzondere wetenswaardigheden. Ook zijn (bijna) alle Boekenweekgeschenken te zien. Van 1 maart tot 30 april is deze kleine maar interessante tentoonstelling te bewonderen in 3 vitrines.

Maart | April 2024

Hilde Scholten ging schilderen toen ze haar pensioen in zicht kreeg. Hoewel er meerdere kunstschilders in haar familie voorkomen, had ze nooit eerder het idee gehad hierin plezier te kunnen scheppen. Het was een verrassing, toen ze na een beginnerscursus in Frankijk, volledig verslaafd aan schilderen bleek. Sinds die tijd probeert ze fanatiek allerlei onderwerpen, technieken en materialen uit. Van elke soort maakt ze er minstens 3, om goed te kunnen ervaren wat het werkelijk betekent. Ze heeft een lichte voorkeur voor het werken met acrylverf, haalt haar inspiratie vaak uit de natuur en maakt hierbij dan gebruik van een samenstelling van foto’s. Haar meeste werken zijn niet te koop, want vaak al gegeven aan vrienden of familie, maar ze laat ze nu graag aan haar dorpsgenoten zien. Sinds haar eerste les heeft ze verschillende cursussen gevolgd: bij de VAK in Delft, AtelierMorvan in Frankrijk en Atelier Bollenbach in Duitsland. Dat blijft ze ook doen als hobbyschilder.

Hilde Scholten

Binnenkort in Pijnacker, Buurt & Zo

Ann-Charlotte Zwetsloot

Ann-Charlotte Zwetsloot is van origine Zweedse maar woont al vanaf haar twintiger jaren in Nederland. Zij ziet haar werk als intuïtieve kunstwerken. Haar abstracte schilderijen zijn hier een weergave van. Zij is tevens kunstzinnig therapeute.

Inspiratie
Schilderen is voor Ann-Charlotte creëren vanuit intuïtie, een weergave van haar binnenwereld waarbij zij zich laat inspireren door de natuur en spontane inspiratie die wil stromen.
Beelden die zij intuïtief ontvangt brengen het creatieproces op gang waarbij de kleur en vormen als vanzelf het verhaal vertellen dat op het doek wil verschijnen.
De ene keer is het een kleurcompositie met alleen abstracte vormen en een andere keer kunnen er figuren in verwerkt zijn.

Van jongs af aan is schilderen voor Ann-Charlotte de manier om te uiten wat in haar leeft aan creativiteit en gevoel. Schilderen geeft haar een gevoel van innerlijke vrijheid.
Ann-Charlotte schildert op doeken van verschillende formaten en maakt voornamelijk gebruik van acrylverf. Naast acrylverf maakt zij soms gebruik van potlood of krijt.

Bent u geïnteresseerd in haar werk?
Neem dan persoonlijk contact met haar op:
Ann-Charlotte Zwetsloot 06 14266914

Mei | Juni 2024