Expositie in Berkel en Rodenrijs

Expositie wand en vitrine in maart en april

Wendy Leeuw woont in Berkel en Rodenrijs. Zij is graag creatief bezig, vooral met papier.
Het werken met papier begon ooit met het maken van verjaardagskaarten en kerstkaarten. Deze maakt zij nog steeds met veel plezier.

Maar het liefste is zij bezig met papierstroken. Deze techniek heet quilling, wat we in Nederland ook wel kennen onder de naam filigraan. Een werk van quilling bestaat uit papierstroken die worden opgerold, gevormd en gelijmd. Samen vormen de rolletjes één geheel.

Hoe de liefde voor quilling is begonnen, weet Wendy niet meer precies, maar zij weet nog wel dat ze er direct verliefd op werd toen zij het voor de eerste keer zag. Door filmpjes te bekijken en boeken te lezen heeft zij zich de verschillende technieken eigen gemaakt.

Inspiratie voor haar werk haalt zij uit het dagelijks leven en van Pinterest en Instagram.
Het meeste werk maakt Wendy in opdracht. De uitdaging zit hem daarbij vooral om iets te maken wat past bij de persoon voor wie het werkstuk is. Door te spelen met kleuren, verschillende technieken, en bij de werkstukken met een naam te spelen met verschillende lettertypes, wordt het een uniek, origineel werkstuk.

Wendy is bezig met het opzetten van een quilling workshop. Wil je op de hoogte gehouden worden? Stuur haar een berichtje, dan laat zij je weten als het zover is.
Op haar website, www.mooileeuw.nl, staan een aantal van werkstukken.
Op de Instagram pagina is nog meer te vinden, @mooileeuw

Wendy Leeuw