Voorlezen met plezier tijdens de BoekStartdag

Gepubliceerd op: 14 mei 2024 14:00

Kom op zaterdagmiddag 1 juni naar de landelijke BoekStartdag in de Bibliotheek Oostland. In de vestiging Pijnacker, Buurt & Zo kun je samen met je dreumes of peuter leuke workshops volgen.

Met BoekStart willen bibliotheken laten zien hoe belangrijk het is dat kinderen zo jong mogelijk worden voorgelezen, in welke taal dan ook. Deze dag is dé gelegenheid om samen met je kindje te ontdekken hoe leuk het is om met boekjes en taal bezig te zijn.

Wat is er te doen?

In aanloop naar de landelijke BoekStartdag kunnen ouders een webinar volgen over voorlezen aan de allerjongsten op een leuke en speelse manier. Jolien Hesselberth vertelt hierover in het Webinar ‘Met je baby en dreumes plezier beleven aan voorlezen!’ op 30 mei 2024 om 20.00 uur.

Zaterdag 1 juni - Pijnacker, Buurt & Zo: Voorleesvoorstelling Muzikaal Verhaal door Félice van der Sande.

• Hey, baby kijk! 14.00 - 14.45 uur voor kinderen tussen 0-2 jaar
  • Hey, baby kijk! 15.00 – 15.45 uur voor kinderen tussen 0-2 jaar
  • Hé, wie zit daar op de wc? 16.00 – 16.45 uur voor kinderen tussen 2-4 jaar
Boekstartdag 2024

Wil je meer weten over de landelijke BoekStartdag, het webinar of de inhoud van de voorstellingen? Kijk dan hier. Via deze weg kun je je ook aanmelden voor de activiteiten. Inschrijven kan tot 31 mei en er is maar een beperkt aantal plekken, dus meld je snel aan!

Gratis lid van de bibliotheek!

Kinderen tot 18 jaar worden gratis lid van de bibliotheek. Kleintjes tot 1 jaar oud krijgen bij een lidmaatschap zelfs een gratis BoekStartkoffertje met leuke boekjes en informatie er in.

Met voorlezen kun je niet vroeg genoeg beginnen

Dit jaar wordt alweer de vierde landelijke BoekStartdag georganiseerd. Met dit initiatief hopen bibliotheken dat ouders regelmatig naar de bibliotheek komen met hun kind en al vroeg starten met voorlezen. Hoe vroeger je met voorlezen begint, hoe beter. Regelmatig voorlezen zorgt voor leesplezier, versterkt de band tussen ouder en kind én draagt bij aan de taalontwikkeling. Baby’s, peuters en kleuters die door hun ouders zijn voorgelezen, zijn taalvaardiger en hebben meer succes op school.

Boekstartdag 2024