Vier Internationale Vrouwendag in de Bibliotheek Oostland

Gepubliceerd op: 7 maart 2024 12:00

Op vrijdag 8 maart is het in de hele wereld Internationale Vrouwendag. Een dag om stil te staan bij de rol van vrouwen in onze samenleving. Het onderwerp is dit jaar: ‘Eén wereld, duizend vrouwen’. Het gaat over hoe we gelijk zijn, ook al zijn we verschillend. Maar vooral over hoe we met elkaar verbonden zijn. Om dit op een leuke manier te vieren ben je vanaf 19.00 uur welkom in vestiging Pijnacker, Buurt & Zo van de Bibliotheek Oostland.

Tijdens deze bijeenkomst ontmoet je nieuwe mensen en kom je makkelijk in gesprek. Er zijn leuke activiteiten om aan mee te doen, zoals:

• Workshop door zangschool Anjo van Hemert. Je hoeft niet goed Nederlands te kunnen spreken om toch lekker mee te zingen.
  • Maak op een leuke en grappige manier een gedicht. Het is niet moeilijk: je maakt met een Oostland dichter een gedicht met woorden die je bij elkaar vindt passen uit een oud boek.
  • Maak je eigen kunstwerk op schilderdoek onder leiding van docent Kunst-Kijken Yvonne Peschier.
  • Leer je verhaal te vertellen en luister naar verhalen van anderen onder leiding van docent Storytelling Pascale Warners.
  • Leer hoe je je sterk voelt en het beste uit jezelf haalt onder leiding van trainer Nathalie de Jong van Gro-up.

Er is ook informatie van verschillende maatschappelijke organisaties.
Daarna is er tot 22.00 uur tijd om gezellig met elkaar te praten. Ook zijn er hapjes en is er iets te drinken. Kom je ook? Laat het weten via volwassenen@bibliotheekoostland.nl