Speelgoed lenen in de bibliotheek!

Gepubliceerd op: 1 maart 2024 09:00

In de bibliotheekvestiging Bleiswijk, ‘t Web vind je ook de Speelotheek de Vlieger. In een speelotheek kun je het leukste speelgoed lenen.

Voor € 27,50 per jaar ben je lid van de speelotheek, in combinatie met een gratis jeugdabonnement van de bibliotheek. Je kunt dan naast 10 boeken ook drie stuks speelgoed voor vier weken lenen. Er is speelgoed voor alle leeftijden en regelmatig wordt er nieuw speelgoed aangeschaft.

Zo staat er sinds kort een gloednieuw spel Party en Co Family in de kast. Super leuk om samen met de hele familie te spelen, iedereen krijgt hilarische vragen en opdrachten op zijn eigen niveau.

Ook hebben we een mooi groot Playmobil prinsessenkasteel, met vele kamers en trappen waar de prinsessen uren speelplezier aan zullen beleven. Of leen een van de leuke puzzels, met veel of weinig stukjes, over dino’s of ridders. Er is ontzettend veel keus.

En als het over een poosje lekker weer is om buiten te spelen, kijk dan vooral eens in de lades onder het podium waar ons buitenspeelgoed te vinden is. Denk bijvoorbeeld aan een waterspeeltafel of mini glijbaan.

Het lidmaatschap van de speelotheek is ook ideaal door opa’s en oma’s die voor hun kleinkinderen wat leuks in huis willen halen maar niet genoeg opbergruimte hebben. Wanneer de kinderen uitgespeeld zijn, breng je het speelgoed gewoon weer terug!

Via Stichting Leergeld is het mogelijk om gratis lid van de speelotheek te worden, kijk hier voor de voorwaarden om hier gebruik van te kunnen maken.