Slaan feestelijke paal Cultuurhuis Casa Cadanza

Gepubliceerd op: 1 februari 2024 14:02

Op woensdag 14 februari slaan we de feestelijke paal voor Casa Cadanza, het nieuwe cultuurhuis in Berkel Centrum West!

Om 16.00 uur luiden we met elkaar een belangrijk hoofdstuk in op de bouwplaats* waar het cultuurhuis zal verrijzen. Komt u ook?

Met het slaan van deze feestelijke paal zetten we weer een volgende stap in de realisering van dit mooie cultuurhuis. Het is een bijzonder en uitdagend project waar we op momenten als deze graag ook met onze inwoners, de toekomstige bezoekers, bij stil staan.

— Wethouder Titia Cnossen vindt het belangrijk om deze mijlpaal met alle betrokkenen te vieren

Met dit moment leggen we de basis voor een levendige gemeenschap waar kunst, cultuur en verbondenheid centraal staan. Hier komen verhalen tot leven en groeit creativiteit. Laten we gezamenlijk werken aan een gepassioneerde plek van inspiratie, voor nu en voor toekomstige generaties.

— Corinne van Lelieveld, directeur van Stichting Casa Cadanza

Bent u er ook bij?

De betrokken partijen heten u graag welkom:

• Gemeente Lansingerland
  • Stichting Batenburg Bouw & Ontwikkeling B.V.
  • Ontwikkelcombinatie Berkel Centrum West B.V.
  • Stichting Cultuurhuis Casa Cadanza
  • de Bibliotheek Oostland

*De bouwplaats van Casa Cadanza grenst aan het parkeerterrein bij het Westerwater in het centrum van Berkel en Rodenrijs.

Meer over Casa Cadanza

Casa Cadanza wordt een huis waar cultuur in de breedste zin van het woord beleefd gaat worden. Met twee filmzalen, een theaterzaal, cursusruimtes, horeca en een vestiging van Bibliotheek Oostland wordt dit het kloppende culturele hart van de gemeente Lansingerland. Casa Cadanza is een plek waar ontmoeting en verwondering centraal staan. Een plek waar je je thuis voelt en graag komt en bovenal een huis waar jouw nieuwsgierigheid gewekt wordt. De verwachting is dat het cultuurhuis eind 2025 haar deuren opent

Kijk voor meer informatie op www.casacadanza.nl.