Nieuwe gemeentedichter Lansingerland benoemd

Gepubliceerd op: 27 januari 2024 10:00

Op vrijdagavond 26 januari benoemde wethouder Titia Cnossen in Theater 't Web de nieuwe gemeentedichter van Lansingerland. Lianne Keemink werd door een deskundige jury uitgekozen als de nieuwe stadsdichter, die Woes Ploum zal opvolgen.

Lianne, die in Berkel en Rodenrijs woont, speelt graag met taal en laat via haar poëzie het vermogen zien om ‘verhalen te vertellen’. Dit is een belangrijke vereiste om de gebeurtenissen en belangrijke momenten in de gemeente Lansingerland via poëzie vast te leggen.

Wethouder Cnossen benoemde haar officieel tot stadsdichter van Lansingerland voor de jaren 2024 en 2025. De eerste taak van Lianne als gemeentedichter is om samen met Woes een duo-gedicht te schrijven over het slaan van de eerste paal van het nieuwe cultuurhuis Casa Cadanza.

Als dank voor zijn werk ontving Woes een tijdschrift met al zijn gedichten, die hij als gemeentedichter maakte. Het tijdschrift is verkrijgbaar voor inwoners van Lansingerland bij de vestigingen van Bibliotheek Oostland en het gemeentehuis, zolang de voorraad strekt.

Foto's: Gaby Kuipers van GEKfoto