Samen lachen om taalfoutjes: de Bibliotheek Oostland overhandigt gesigneerde boeken

Gepubliceerd op: 22 januari 2024 15:15

Op een leuke manier bezig zijn met taal, door verhalen te delen en samen te lachen. Tijdens de voorstelling van Meester Mark op donderdagavond 4 januari was dat zeker het geval.

Op uitnodiging van de Bibliotheek Oostland stond Meester Mark deze avond op het podium van CulturA & Zo. De bibliotheek houdt zich dagelijks op allerlei manieren bezig met taalvaardigheid. Om te laten zien dat je heerlijk kunt lachen om de taalfoutjes die we allemaal wel eens maken, werd er ook via Facebook gevraagd om jullie leukste taalfoutjes in te sturen.

Van zelfbedachte samenstellingen tot grappige interpretaties van jonge kinderen; er werden leuke uitspraken gedeeld. De drie gelukkige winnaars Astrid, Ingrid en Anne-Marie/Lucas kregen door hun leuke inzending een bijpassende prijs. Uit handen van Merel Hooijmans van de Bibliotheek Oostland ontvingen zij stuk voor stuk een gesigneerd exemplaar van een boek van Meester Mark. Het gesprek ging vervolgens verder dan alleen taalfoutjes; de winnaars deelden enthousiast meer verhalen en handige tips. Zo houden ze actief bijzondere taalvondsten bij in appgroepen en boekjes, waardoor er nog lang genoten en gelachen kan worden.

Wil jij ook op een leuke manier bezig zijn met taal? De bibliotheek Oostland organiseert diverse activiteiten. Of je nu iets wil leren of nieuwe mensen wil ontmoeten, de bibliotheek is er voor iedereen. Kom gezellig langs bij de bibliotheek of houdt de website in de gaten voor het actuele aanbod.

Foto: Merel Hooijmans overhandigt gesigneerde boeken aan Lucas en Astrid