In memoriam Francisca Ravestein

Gepubliceerd op: 9 januari 2024 09:00

We zijn een cultuurliefhebber pur sang verloren. Gisteren bereikte ons het droevige nieuws dat Francisca Ravestein, oud-burgemeester van Pijnacker-Nootdorp tussen 2014-2022, op 71-jarige is overleden.

Toen Francisca Ravestein aantrad werd meteen duidelijk hoe belangrijk zij de cultuursector vond. Zij heeft gezorgd dat CulturA & Zo een zeer succesvolle doorstart kreeg door samenwerking te zoeken met de Bibliotheek Oostland.

Zij zette het belang van cultuur voor ons gevoel van welzijn heel hoog op de agenda. Ze maakte ook de aanzet voor het sociaal cultureel centrum in Pijnacker. Helaas heeft ze dit initiatief niet tot wasdom zien komen.

We verliezen in Francisca Ravestein een kundig bestuurder, een bevlogen sport- en cultuurliefhebber die tot op het laatst betrokken bleef bij alles wat zich afspeelde in haar gemeente.

We zullen haar herinneren als doorzetter, voorvechter van haar idealen en altijd bereid te zoeken naar een werkbare oplossing. We wensen Angela, haar naasten, en eenieder die haar heeft mogen kennen sterkte toe bij het verwerken van dit grote gemis.

Petra Togni, directeur-bestuurder Stichting Bibliotheek Oostland en Stichting CulturA & Zo.