Week van de Lieve briefjes

Gepubliceerd op: 18 december 2023 09:00

De Week van de Lieve Briefjes kom eraan. Van 13 tot en met 19 januari roepen we iedereen op iets liefs te schrijven voor een ander. De speciaal voor deze week ontwikkelde Lieve Briefjes (ansichtkaartjes) zijn dan voor het eerst gratis af te halen in onze vestigingen.

Schrijf en stuur eens één van de Lieve Briefjes naar een verre buur, trouwe vriend of zelfs die onbekende die een opkikker verdient! Misschien vind je er zelfs één als je in deze week een boek komt lenen?

Hartverwarmende acties

Iedereen wordt blij van een briefje met een lieve boodschap en er kunnen er niet genoeg van worden verspreid. Daarom roept de organisatie van de Week van de Lieve Briefjes bezoekers van bibliotheken, leden van verenigingen, groepen en scholen op, om zoveel mogelijk Lieve Briefjes te verspreiden. Dit jaar doet de Bibliotheek Oostland voor het eerst mee als afhaalpunt van de Lieve Briefjes.

Belangeloos

Het doel is om mensen met elkaar te verbinden. De week is een initiatief van stichting BuitengewoonZijn.NU en wordt mede georganiseerd door Senza Communicatie. Alle organisaties werken belangeloos mee, het worden er steeds meer. De actie startte in Groningen en bereikt nu het hele land. Ook de ontwerpen van de kaartjes worden belangeloos gemaakt.