Nieuwe tijden Taalpunt spreekuren

Gepubliceerd op: 16 november 2023 10:00

Vanaf 1 december veranderen de openingstijden van de Taalpunt spreekuren. Tijdens deze spreekuren kun je zonder afspraak terecht voor informatie en advies én inschrijven voor de verschillende activiteiten die het Taalhuis Oostland te bieden heeft. Het Taalhuis biedt hulp bij beter leren lezen, schrijven en begrijpen van de Nederlandse taal.

Aangepaste tijden

Zowel in Berkel en Rodenrijs als in Nootdorp vindt het Taalpunt voortaan op een andere dag en ander tijdstip plaats.

Vestiging tot en met 30 november vanaf 1 december 2023
Berkel en Rodenrijs Dinsdag van 10.00 tot 12.00 uur Maandag van 10.00 tot 12.00 uur
Nootdorp, CulturA & Zo Woensdag van 14.00 tot 16.00 uur Maandag van 13.00 tot 15.00 uur
Bergschenhoek, Ontmoet! Donderdag van 9.00 tot 11.00 uur Donderdag van 9.00 tot 11.00 uur
Pijnacker, Buurt & Zo Vrijdag van 10.00 tot 12.00 uur Vrijdag van 10.00 tot 12.00 uur

Tijdens deze inloopspreekuren staan de medewerkers klaar om bezoekers naar een passende dienst door te verwijzen.

Taalhuis Oostland

Niet goed kunnen lezen of schrijven is in deze tijd een groot probleem. Steeds vaker moet je zelf zaken (online) regelen. Maar wat als je dit moeilijk vindt? Dan kun je terecht bij het Taalhuis Oostland. Dit is een plek waar volwassenen beter kunnen leren lezen, schrijven, rekenen en omgaan met de computer. Inwoners van de gemeenten Lansingerland en Pijnacker-Nootdorp kunnen hier terecht tijdens inloopspreekuren met vragen tijdens het Taalpunt spreekuur. Medewerkers van het Taalhuis geven advies over wat het beste bij jou past. Dit kan in het Taalhuis zelf zijn, of een school of cursus in de buurt. Er wordt gewerkt met computers, boeken en spelletjes om te oefenen met de taal. Maar ook zijn er speciale projecten zoals Taalmaatjes, Schoolmaatjes ONS en het Taalcafé waarbij je op een leuke manier de Nederlandse taal beter leert kennen.

Meer informatie over het Taalhuis Oostland

• Taalhuis Oostland

Hulp bij beter leren lezen, schrijven en begrijpen van de Nederlandse taal.

De Bibliotheek helpt mensen graag om de taal beter te leren. Het maakt niet uit of zij Nederlands als moedertaal hebben of anderstalig zijn. Er zijn groepsactiviteiten,...