Help jij een nieuwkomer met ‘thuiskomen’?

Gepubliceerd op: 22 september 2023 10:00

Jaarlijks arriveren in onze regio tientallen mensen uit het buitenland. Ze komen vanwege werk of studie, vanwege de liefde of omdat ze in Nederland een veilige plek hebben gevonden.

De Bibliotheek Oostland is voor deze mensen een belangrijke plek. Ze krijgen er Nederlandse les, oefenen met de taal spreken, leren over onze cultuur en de Nederlandse samenleving, oefenen op de computer en vinden zo hun weg in onze dorpen.

De bibliotheek ondersteunt deze nieuwkomers met hulp van vrijwilligers. Wij zoeken op dit moment vrijwilligers voor verschillende functies in al onze vestigingen. Ben jij een mens met een groot sociaal hart? Hou je van het ontmoeten van nieuwe mensen? Vind je het belangrijk dat nieuwkomers zich hier snel thuis gaan voelen? Kom dan eens langs. Of je nu een uurtje per week tijd hebt of meer, of je foutloos Nederlands spreekt of niet… we hebben altijd een leuke plek voor jou.

Neem contact op met onze taalcoördinatoren

mail naar taalhuis@bibliotheekoostland.nl