We maken lezen in de vakantie leuk!

Gepubliceerd op: 21 juni 2023 09:00

In de zomervakantie biedt de Bibliotheek Oostland met VakantieLezen een leuk digitaal leesspel aan, speciaal voor kinderen in groep 3 en 4 van de basisschool.

Blijven lezen in de vakantie

Kinderen die net leren lezen, leren dat vaak in korte tijd al heel goed. Uit onderzoek blijkt echter dat bij veel kinderen na de zomerperiode, waarin ze weinig tot niets lezen, de leesvaardigheid flink is teruggelopen. Naast dat lezen een leuk tijdverdrijf is in de vakantie, is het dus ook nog eens belangrijk om het actief te blijven doen.

Met leuke verhalen, spelletjes en YouTube video’s van VakantieLezen willen kinderen tijdens de zomervakantie graag blijven lezen! Zo kunnen ze op een leuke en speelse manier hun leesniveau op peil houden.

Op reis naar 6 bijzondere landen

De verhalen zijn geschreven door niemand minder dan Annemarie Bon en Selma Noort. Fenna Ramos, bekend van Zappelin, neemt de kinderen met deze verhalen mee op reis naar 6 bijzondere landen: Avonturenland, Lachland, Sportmanië, Dierenrijk, De Sprookjeseilanden en Griezelkust.

Speurtocht in de vestigingen

Daarnaast kunnen de kinderen tijdens de hele zomervakantie in de bibliotheek een speurtocht doen, waarmee de kinderen het afsluitende verhaal kunnen verdienen. Het verhaal komt verpakt in een leuk miniboekje vol taalspelletjes en is dus ook leuk om mee te nemen op vakantie!

Meedoen met Vakantielezen?

Kijk op de VakantieLezen pagina voor alle tips en informatie!

VakantieLezen