Bibliotheek Wise app: verlengen voor anderen

Wil je materialen verlengen voor anderen, bijv. gezinsleden, zonder steeds opnieuw in te loggen? Stel dan machtigingen in voor deze personen. De machtigingen werken zowel in de app als via Mijn Bibliotheek op de website van je bibliotheek. Je kunt in een oogopslag zien welke materialen verlengd moeten worden.

Zo stel je een machtiging in:

Stap 1: Machtigingen aanmaken

• Ga naar de menukeuze Relaties.
  • Kies Nieuwe machtiging toevoegen.
  • Kies Ik mag verlengen voor een ander wanneer je bijv. de accounts van uw kind(eren) wilt beheren.
  • Vul de geboortedatum in van 'kind 1'.
  • Vul het pasnummer in van 'kind 1'.
  • Klik daarna op Toevoegen. De machtiging is daarmee aangevraagd en moet alleen nog bevestigd worden.

Meer kinderen toevoegen? Herhaal per kind de stappen van hierboven: geboortedatum invullen, pasnummer invullen, en tot slot op Toevoegen klikken.

Zijn alle kinderen toegevoegd? Klik op Afsluiten.

In het overzicht zie je wie je hebt toegevoegd en wat de status is. Bij net aangevraagde machtigingen is dat 'Moet nog bevestigd worden' (= Stap 2).

Stap 2: Machtigingen bevestigen

• De zojuist gemaakte machtiging heeft een melding Moet door de ander bevestigd worden.
  • Klik op deze melding.
  • Geef het gevraagde wachtwoord in.
  • De machtiging is daarna bevestigd.
  • Herhaal evt. bovenstaande stappen voor alle nog niet bevestigde machtigingen.

Tussendoor ontvang je geen berichten of mails. Alle stappen worden binnen de app afgehandeld.

Stap 3: Verlengen

Na het bevestigen van de machtigingen kun je verlengen voor een ander.

• Log in als jezelf.
  • Klik op de knop Thuis (onderin het scherm) of ga naar de menu-optie Wat heb ik thuis.
  • Klik op de balk Verleng voor iemand anders.
  • Klik op het + (plusje) om de balk open te klappen.
  • Klik op de naam van het gezinslid voor wie je wilt gaan verlengen.
  • Klik de materialen aan die verlengd moeten worden.
  • Klik tot slot op Verlengen.

Kies evt. het volgende kind voor wie je wilt gaan verlengen.