Lezing: ‘De paden op, de lanen in’

Donderdag 23 mei 2024, 20:00 | Vestiging Pijnacker, Buurt & Zo

Kosten: Leden gratis | Niet-leden € 5,-

Op donderdag 23 mei om 20.00 uur is er lezing van het Historisch Genootschap Oud Pijnacker (HGOP) in vestiging Pijnacker, Buurt & Zo. Het onderwerp is: "De paden op, de lanen in". De leden van het Historisch Informatie Punt stelden hierover een presentatie samen. En er zijn zeker wel een aantal lanen en paden in Pijnacker waarover interessante verhalen te vertellen zijn!

Na de presentatie over molens en de buurten van Pijnacker, gaan we ook deze keer naar buiten. De zomer begint, dus hoogste tijd om de paden op en de lanen in te gaan.
Wat kunt donderdag 23 mei van de leden van het Historisch Informatie Punt verwachten? We zijn niet voor niets onderdeel van het Historisch Genootschap Oud Pijnacker, dus allereerst iets over eeuwenoude paden, zoals het Hoflandpad en het Hoefpad. Ook hoort u over lanen die in de loop der tijd andere namen hebben gekregen, maar daarnaast vertellen we ook over hedendaagse paden en lanen en onofficiële paden en lanen, verzonnen door de bewoners zelf. Dit alles uiteraard voorzien van vele foto’s en kaarten, die ook te zien zullen zijn in de tentoonstellingsruimte van het Historisch Informatie Punt in de bibliotheek.

Tenslotte: heeft u voorwerpen of foto’s die te maken hebben met de Pijnackerse geschiedenis en wilt u deze delen met anderen?
U kunt ze in bruikleen aan ons afstaan. Leden van het HIP zijn elke zaterdag aanwezig in de bibliotheek van 11.00 uur tot 13.00 uur.

De lezing van het HGOP vindt plaats op donderdag 23 mei 2024 in de Bibliotheek Oostland, vestiging Buurt & Zo aan de Julianalaan in Pijnacker.
De aanvang is 20.00 uur, inloop vanaf 19.30 uur.
De toegang is gratis voor leden, voor niet-leden is het € 5,-