Stekjesbieb in de Bibliotheek Oostland

Gepubliceerd op: 24 april 2024 09:00

De Stekjesbieb is een burgerinitiatief voor iedereen met of zonder groene vingers. Het hele jaar door kun je er stekjes ruilen, halen én brengen. Natuurlijk zijn er ook mooie boeken aanwezig over kamer- en vetplanten met de beste verzorgingstips!

Planten zorgen voor ontspanning en plezier én zijn goed voor je mentale en lichamelijke gezondheid. Het is alleen niet voor iedereen makkelijk om een kleine stadsjungle op je eigen vensterbank te maken. We willen iedereen met of zonder ervaring of budget, motiveren om mee te doen. In de vestigingen Nootdorp, CulturA & Zo en Pijnacker, Buurt & Zo staan plantenstekjes die je mag omruilen voor een door jezelf gestekt plantje. Om helemaal duurzaam bezig te zijn, is het aan te raden om jouw stekje te planten in een papieren beker om plastic afval te verminderen.

Weet je niet hoe stekken in zijn werk gaat? Geen probleem! In de bibliotheek kun je allerlei boeken over planten lenen. Wil je graag contact komen met andere plantenliefhebbers uit jouw buurt? Sluit je dan aan bij de WhatsApp groep Stekjesbieb Oostland in de gemeente Pijnacker-Nootdorp. Hier wissel je verzorgingstips en informatie over toekomstige activiteiten met elkaar uit. Scan de QR-code in de bibliotheek met je telefoon en doe mee.

Samen maken we de wereld stekje voor stekje groener!