Ontdek ZomerLezen bij de bibliotheek

Gepubliceerd op: 24 mei 2023 12:00

Van juni tot en met eind augustus doen we mee aan de jaarlijkse landelijke campagne ZomerLezen. De bibliotheek laat graag zien dat de zomer hét moment is om weer eens een boek te pakken en te lezen.

Lezen is extra populair in de zomer

Veel Nederlanders geven aan dat ze graag meer zouden willen lezen, alleen komt het er vaak niet van in de drukte van alledag. Gelukkig is er de zomer met heerlijk weer en vaak wat extra tijd voor jezelf. Hierdoor is het voor velen hét moment om te lezen. In de tuinstoel, aan het strand of in het vliegtuig, het kan overal.

Welk boek pak jij deze zomer?

Met ZomerLezen staat de vraag centraal ’Welk boek pak jij deze zomer?’ Kom langs in de vestigingen waar de bibliotheekmedewerkers graag hun allerleukste zomerse boekentips delen. Voor meer leesinspiratie kun je terecht op de speciale ZomerLezen-pagina. Hier vindt je de beste tips voor uiteenlopende boeken, van non-fictie tot literatuur en van historische romans tot thrillers. De mooiste boeken leen je in de bibliotheek!

Wil je wel ZomerLezen, maar ben je nog geen lid van de bibliotheek?

Bij de bibliotheek leen je niet alleen boeken, e-books en tijdschriften voor kinderen en volwassenen, maar kun je ook activiteiten bijwonen. Iedereen kan gebruikmaken van de collectie en van activiteiten in de bibliotheek. Alleen voor het lenen van boeken en andere materialen is een lidmaatschap nodig. Voor kinderen tot 18 jaar is het lidmaatschap zelf helemaal gratis. Vraag je lidmaatschap makkelijk pnline aan of kom langs bij een van de vestigingen.