Wil jij het verschil maken?

Gepubliceerd op: 27 maart 2023 09:00

Dan is de functie van docent NT2 bij de Bibliotheek Oostland perfect voor jou! Jij gaat nieuwkomers in allerlei vormen de Nederlandse taal bijbrengen. Kom jij ons team versterken? (28-32 uur per week)

Voor het Taalhuis Oostland (onderdeel van de Bibliotheek Oostland) zijn we op zoek naar een NT2 docent. Het Taalhuis helpt al jaren mensen bij het lezen, schrijven en begrijpen van de Nederlandse taal en zichzelf zo verder te ontwikkelen.

Het werkgebied van de Bibliotheek Oostland beslaat de gemeentes Lansingerland en Pijnacker-Nootdorp. We streven ernaar een ontmoetingsplek te zijn waar iedereen zich welkom voelt. We ondersteunen jong en oud in de ontwikkeling van talenten en basisvaardigheden, stimuleren tot een leven lang leren en bieden een platform aan mensen en organisaties om kennis te delen. Bij het organiseren van activiteiten zoekt de bibliotheek altijd samenwerking met lokale, culturele, maatschappelijke en commerciële partners en overheden. Ons brede aanbod richt zich op uiteenlopende doelgroepen en interesses.

Wat ga je doen?

Samen met de coördinator van de zelfredzaamheidsroute en enthousiaste vrijwilligers lever je een grote bijdrage aan het zelfstandiger functioneren van de nieuwkomer in de maatschappij. Dit doe je door middel van het vergroten van de basisvaardigheden en de kennis van de Nederlandse maatschappij. Je zorgt voor een veilige sfeer in de klas en je bouwt een goede relatie op met jouw cursisten.

Je geeft onderwijs op maat, je bevordert de autonomie van de student en je zorgt voor een inspirerende leeromgeving.
Ook maak je de lesplannen en stel je concrete doelen. Je beslist welke studiemethode en welk lesmateriaal wordt gebruikt. Je evalueert de voortgang per deelnemer.

Het gevraagde aantal uren is inclusief les- en voorbereidingsuren.

Je bent een docent die oprecht geïnteresseerd is in de doelgroep en die een goede balans heeft tussen vriendelijkheid, duidelijkheid, contact maken en het tonen van leiderschap. Jij bent de docent waar cursisten later nog met veel plezier aan terugdenken. Natuurlijk ben je ook gewoon een hele fijne collega om mee te werken.

Wat vragen wij van jou:

• Je hebt een relevante afgeronde HBO opleiding
  • Je beschikt over competenties die voldoen aan de richtlijnen voor het Keurmerk Blik op Werk (inclusief certificaat)
  • Je hebt ervaring met NT2 onderwijs en methodieken
  • Je hebt affiniteit met deze specifieke doelgroep
  • Je hebt voldoende digitale vaardigheden om de lessen online te kunnen geven
  • Je kunt differentiëren en afstemmen op individu
  • Je bent zeer flexibel en kunt improviseren
  • Je bent praktijkgericht
  • Je leert de deelnemers zelfredzaam te worden

Een leuke en uitdagende functie in een moderne en professionele bibliotheek die voortdurend in beweging is, én:

• waar geen dag hetzelfde is;
  • waar vrijheid, autonomie en ruimte voor jouw inbreng en ideeën is;
  • waar je een hecht team met bevlogen en betrokken collega’s treft;
  • waar ruimte is voor persoonlijke ontwikkeling.

Het salaris is afhankelijk van opleiding en ervaring, minimaal € 2860,-- en maximaal € 3665,- bruto per maand bij 36 uur per week. Werkdagen worden in overleg vastgesteld.
Het betreft een projectovereenkomst.

Meer informatie?

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Muhammad Ali, m.ali@bibliotheekoostland.nl.
Heb je belangstelling voor deze vacature dan ontvangen wij graag zo spoedig mogelijk jouw cv met korte motivatie. Je kunt dit sturen naar a.naafs@bibliotheekoostland.nl.

• Werken bij de Bibliotheek Oostland

Vacatures

Bibliotheek Oostland is altijd op zoek naar mensen voor verschillende functies! Kijk hier voor een overzicht van onze actuele vacatures.