12e Week van het Geld in Pijnacker-Nootdorp!

Gepubliceerd op: 21 maart 2023 12:00

De Week van het Geld - maandag 27 maart tot en met vrijdag 31 maart - is een week vol activiteiten rondom geld voor kinderen, jongeren en volwassenen.

Omdat het belangrijk is informatie over geldzaken te delen, staan er een aantal leuke en leerzame activiteiten voor je op het programma!

Op de markt

De partners van het netwerk Preventie, Schuldhulpverlening en Nazorg zijn woensdag 29 maart van 09:00 tot 13:00 uur aanwezig op de markt op het Raadhuisplein in Pijnacker en op het Paradeplein in Nootdorp met een ‘Week van het Geld’-marktkraam. Kom langs en ontvang informatie over geldzaken en alles daaromheen, stel je vragen en doe mee aan de prijsvraag om het boek ‘Gek van Geld’ van Eef van Opdorp te winnen!

Gratis Webinar Puber en Poen

Op vrijdag 31 maart geeft Eef van Opdorp, financieel coach en bekend van Uitstel van Executie, een gratis online lezing. Een boeiende avond waar je met een gezonde dosis humor waardevolle informatie en handige tips krijgt. Ze geeft antwoord op vragen als: Hoe ga je met jouw puber in gesprek over zakgeld of kleedgeld? Welke grenzen stel je en ben je wel normaal? Hoe ziet je eigen geldgedrag eruit en wat geef je door?

Pubers & Poen, wat kun je als ouder het beste doen?

Workshop - Lekker voor weinig

We merken allemaal dat het leven steeds duurder wordt, de inflatie stijgt nog steeds. Ook hebben we te maken met hoge energiekosten. Veel mensen komen hierdoor niet of minder goed rond. Is het wel mogelijk om met een klein budget gezond, lekker en gevarieerd te eten? Op donderdag 30 maart geeft voedingsdeskundige Judith Bukan een kookworkshops voor inwoners die voordelig én gezond willen eten.

Workshop - Lekker voor weinig

“Geef wat je kunt missen en neem wat je nodig hebt”

In de vestiging Pijnacker, Buurt & Zo staat een Geef & Neem-kastje. Hier kun je iets achterlaten dat voor een ander waardevol is. Op die manier help je een ander zonder dat het je moeite kost.

Op andere plekken in de wereld zijn deze Geef & Neem-kastjes al heel gebruikelijk en worden mensen met een klein budget geholpen aan onmisbare producten die ze anders moeilijk kunnen kopen. Er zijn bijvoorbeeld kastjes waarin menstruatieproducten liggen, andere zelfzorg producten, eten en drinken of (klein) speelgoed.

In kader van geven en nemen is het ook leuk om iemand een ‘Bakkie Troost’ te geven, ofwel de uitgestelde koffie. Je betaalt voor een extra kopje koffie dat op een ander moment genuttigd kan worden door iemand die het goed kan gebruiken. Het is voor veel mensen niet altijd financieel mogelijk om ergens koffie te gaan drinken, terwijl dit juist kan zorgen voor een laagdrempelige manier om onder de mensen te zijn.

Wil je zelf een uitgestelde koffie (thee mag natuurlijk ook) nuttigen of kopen? Dat kan bij onderstaande locaties:
• De Bibliotheek Oostland vestiging Pijnacker, Buurt & Zo - Julianalaan 47, 2641 HB, Pijnacker

• CulturA & Zo: Cultuurcafé Ont-Moeten
    Dorpsstraat 7, 2631 CR, Nootdorp
  • De Schakelaar
    Mr. Dr. v.d. Helmlaan 11, 2641 DG, Pijnacker
  • Keijzershof (huiskamer van de wijk)
    Floralaan 102, 2643 HD, Pijnacker
  • De Kiezel