Resultaat 21 - 30 (van 47)

Weergaveopties:

• Nieuwe tijden Taalpunt spreekuren Bekijk details

16 november 2023

Vanaf 1 december veranderen de openingstijden van de Taalpunt spreekuren. Tijdens deze spreekuren kun je zonder afspraak terecht voor informatie en advies én inschrijven voor de verschillende activiteiten die het Taalhuis Oostland te bieden heeft. Het Taalhuis biedt hulp bij beter leren lezen, schrijven en begrijpen van de Nederlandse taal.

• Online Bibliotheek-app onderhoiud op maandag 13 november Bekijk details

10 november 2023

Aanstaande maandag vindt er noodzakelijk onderhoud plaats aan de app. Om zo min mogelijk last te hebben van dit onderhoud, download je vóór maandag 13 november de nieuwste versie van de app (4.9.11 voor Android, 4.9.23 voor iOS).

• Schrijfster Yvonne Keuls vertelt over haar Indische tantes Bekijk details

30 oktober 2023

Na het grote succes van de lezing door Yvonne Keuls vorig jaar, vroegen veel lezers om de schrijfster nog een keer te laten vertellen. En dat gaat gebeuren! Op zondagmiddag 19 november van 14.00 tot 16.00 uur spreekt Yvonne Keuls ditmaal over haar Indische tantes in vestiging Pijnacker, Buurt & Zo.

• Lezing Jager-verzamelaars in het Maasmondgebied Bekijk details

12 oktober 2023

In vestiging Berkel en Rodenrijs vertelt Jurrien Moree van Archeologie Rotterdam op donderdag 26 oktober 2023 om 20.00 uur over de bijzondere vondsten van jager-verzamelaars in het Maasmondgebied. De vondsten zijn onder andere gedaan in Bergschenhoek, de Noordzee en de Maasvlakte. De oudste zijn tienduizenden jaren oud, de jongste nog altijd zo’n 8.000 jaar.

• Young Leaders in CulturA & Zo Bekijk details

29 september 2023

Wil jij je maatschappelijke stage lopen bij het theater? Dat kan met het programma Young Leaders in CulturA & Zo. Hierbij krijgen jongeren van 14-23 jaar de kans om op een leuke manier hun competenties en vaardigheden te ontdekken en in te zetten.

• Help jij een nieuwkomer met ‘thuiskomen’? Bekijk details

22 september 2023

Jaarlijks arriveren in onze regio tientallen mensen uit het buitenland. Ze komen vanwege werk of studie, vanwege de liefde of omdat ze in Nederland een veilige plek hebben gevonden.

• Voorleesfeest Kinderboekenweek Bekijk details

21 september 2023

Van 4 t/m 15 oktober is het weer Kinderboekenweek! Het thema van dit jaar is: Bij mij thuis. Wij geven een feestje op zaterdag 7 oktober om 14.00 uur in de vestiging Pijnacker, Buurt & Zo. Kinderen tussen 3-8 jaar en hun ouders zijn van harte welkom op dit Voorleesfeest

• Informatiepunt Digitale Overheid (IDO) voor jongeren Bekijk details

29 augustus 2023

Op woensdag 16 augustus is er voor de eerste keer een IDO spreekuur gehouden speciaal voor jongeren in de vestiging Nootdorp, CulturA & Zo. Dit plan is ontstaan naar aanleiding van een ontmoeting tussen een begeleider van een Fasehuis in Nootdorp en onze IDO-coördinator Aleksandra Pavlović,

• De Bibliotheek Oostland ontvangt gasten van Wereld Bibliotheek & Informatie Congres Bekijk details

28 augustus 2023

Van 21 tot en met 25 augustus vond in Rotterdam het 88ste World Library and Information Congress (WLIC) plaats. Als onderdeel hiervan konden bezoekers zich inschrijven voor een rondleiding in de vestiging Nootdorp, CulturA & Zo op 25 augustus. Een delegatie van 25 personen uit landen over de hele wereld reisde af naar deze bijzondere vestiging.

• BoekStartochtenden in Lansingerland Bekijk details

18 augustus 2023

Met ingang van 6 september organiseert de Bibliotheek Oostland in samenwerking met Gemeente Lansingerland en Humanitas HomeStart de BoekStartochtenden in haar vestigingen in Berkel en Rodenrijs en Bleiswijk, 't Web. Dit zijn gezellige bijeenkomsten voor kinderen van 1 tot 4 jaar en hun ouders of verzorgers, waarbij het plezier van voorlezen de boventoon voert.

Paginanavigatie