Resultaat 11 - 20 (van 49)

Weergaveopties:

• Nieuwe gemeentedichter Lansingerland benoemd Bekijk details

27 januari 2024

Op vrijdagavond 26 januari benoemde wethouder Titia Cnossen in Theater 't Web de nieuwe gemeentedichter van Lansingerland. Lianne Keemink werd door een deskundige jury uitgekozen als de nieuwe stadsdichter, die Woes Ploum zal opvolgen.

• Start Samenlezen bij Bibliotheek Oostland in Pijnacker Bekijk details

26 januari 2024

Vanaf woensdag 7 februari organiseert de Bibliotheek Oostland, in samenwerking met de Culturele Apotheek, de nieuwe groepsactiviteit Samenlezen in de vestiging Pijnacker, Buurt & Zo. Het project loopt al een aantal jaar met succes in de vestiging Bleiswijk, ’t Web.

• Sluiting Driesprong als Jeugdpunt van de Bibliotheek Oostland Bekijk details

25 januari 2024

Woensdag 14 februari 2024 is het Jeugdpunt Driesprong in Bergschenhoek voor de laatste keer open voor leden van de Bibliotheek Oostland. Vanaf 17 februari gaat het punt door als schoolbibliotheek.

• Samen lachen om taalfoutjes: de Bibliotheek Oostland overhandigt gesigneerde boeken Bekijk details

22 januari 2024

Op een leuke manier bezig zijn met taal, door verhalen te delen en samen te lachen. Tijdens de voorstelling van Meester Mark op donderdagavond 4 januari was dat zeker het geval.

• De Nationale Voorleesdagen op 24 januari van start Bekijk details

11 januari 2024

Het grootste boekenfeest voor kinderen van 0 tot 6 jaar staat voor de deur. De Nationale Voorleesdagen! Voorlezen is heerlijk om te doen en ontzettend gezellig! Regelmatig voorlezen is bovendien goed voor de ontwikkeling van kinderen. Op 24 januari 2024 beginnen De Nationale Voorleesdagen op veel scholen traditiegetrouw met het leukste ontbijt van het jaar: Het Nationale Voorleesontbijt.

• In memoriam Francisca Ravestein Bekijk details

9 januari 2024

We zijn een cultuurliefhebber pur sang verloren. Gisteren bereikte ons het droevige nieuws dat Francisca Ravestein, oud-burgemeester van Pijnacker-Nootdorp tussen 2014-2022, op 71-jarige is overleden.

• Openingstijden en tarieven 2024 Bekijk details

21 december 2023

Met de start van 2024 voeren we een aantal aanpassingen door in de openingstijden van onze vestigingen.

• Gratis cursus: DigiD en wat kan je ermee Bekijk details

20 december 2023

De Bibliotheek Oostland helpt graag om te zorgen dat alle inwoners van onze regio overheidszaken zelf kunnen regelen. In de vestiging Nootdorp, CulturA & Zo heeft een groep van zes deelnemers de eerste Digisterker cursus gevolgd. Deze pilot was een groot succes en wij gaan het zeker herhalen, zowel in Nootdorp als in andere vestigingen wanneer daar vraag naar bestaat.

• Week van de Lieve briefjes Bekijk details

18 december 2023

De Week van de Lieve Briefjes kom eraan. Van 13 tot en met 19 januari roepen we iedereen op iets liefs te schrijven voor een ander. De speciaal voor deze week ontwikkelde Lieve Briefjes (ansichtkaartjes) zijn dan voor het eerst gratis af te halen in onze vestigingen.

• Gemeente Lansingerland zoekt een nieuwe gemeentedichter Bekijk details

30 november 2023

Woon jij in Lansingerland en schrijf je gedichten of heb je een talent voor spoken word? Misschien ben jij dan wel de nieuwe gemeentedichter! Gemeente Lansingerland en de Bibliotheek Oostland zijn op zoek naar lokaal talent. Meld je voor 15 januari 2024 aan en maak kans om twee jaar deze bijzondere rol op je te nemen.

Paginanavigatie